İşletmelerin sunmuş olduğu hizmetlerin planlanması, tasarımı , geçişi , sunulması ve iyileştirilmesi rekabet için vazgeçilmez unsurlardır. Hizmet yönetim sistemiyle birlikte hizmetlerizin sözleşmeden teslimata kadar yönetin.
ISO/IEC 20000-1 Bilgi Teknolojisi Hizmet Yönetim Sistemi
Bilgi Teknolojisi Hizmet Yönetim Sistemi Nedir?
İşletmeler için bir hizmet yönetim sisteminin oluşturulması, uygulanması, sürdürülmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesine yönelik gereklilikleri kapsar.
ISO/IEC 20000-1 Bilgi Teknolojisi Hizmet Yönetim Sistemi standartı
Bu standart , hizmet yönetim sisteminin gerekliliklerinin karşılanması ve değer katılması amacıyla hizmetlerin planlanması, tasarımı, geçişi, sunulması ve iyileştirmesi aşamalarıdır.
Hizmet Yönetim Sistemi Neden Gereklidir?
- Müşterilere sunulan hizmetlerin standartlaşmasını sağlar.
- Müşterilerde, tedarikçilerde ve personelde hizmet tasarımları için yol gösterici şartları oluşturur.
- Hizmet sunumunda oluşabilecek değişikliklerde adaptasyonu kolaylaştırır.
- Hizmet yönetiminin daha planlı ve öngörülebilir olmasını sağlar.
- Verimliliği arttırır, iş kaybını engeller, maliyetleri düşürür.
ISO/IEC 20000-1 Denetimi ve Belgelendirme
ISO/IEC 20000-1 standardı 1. Aşama ve 2. Aşama Denetimini içeren ilk belgelendirme denetiminde başarılı olunması ile belgelendirilebilir. DigiCert uzman kadrosu ile denetimleri gerçekleştirmektedir. ISO/IEC 20000-1 Belgesi 3 yıllık olarak düzenlenir. Ancak her yıl yapılan gözetim denetimlerinde başarılı olunması durumunda belgenin devamlılığı sağlanabilir.Ayrıca DigiCert ‘ ten sisteminizin kurulmasını takiben ön denetim talebinde bulunabilirsiniz. Ön denetim sisteminizin hazırlık durumunu ölçmek için size yardımcı olabilir.